Gespreksvaardigheden en Communicatie Training

Training Gespreksvaardigheden en Communicatie

Werken je medewerkers niet goed met elkaar samen? Wil je dat medewerkers meer klantgericht werken? Met een training ‘gespreksvaardigheden en communicatie’ verbetert de klanttevredenheid en de samenwerking in je team.

Doel van de training gespreksvaardigheden en communicatie

  • Inzicht verwerven in de communicatieprocessen in een team
  • Bevorderen van de klanttevredenheid
  • De samenwerking in een team en tussen medewerkers onderling verbeteren

Inhoud

  • Inleiding op communicatie
  • Klantvriendelijk, klant- en servicegericht werken, zowel intern als extern
  • Communicatiemodel:
    • Welk gedrag wordt door welk gedrag opgeroepen
    • Hoe is gedrag te be├»nvloeden
    • Zelftest: Hoe stel jij je in op communicatie
  • Gespreksvaardigheden, de ‘Gouden Regels’
  • Verbale en non verbale communicatie
  • Manier van vragen stellen
  • Soorten vragen
  • Eigen houding
  • Grenzen stellen
  • Omgaan met verschillende soorten klanten
  • Samenwerking
  • Oefenen van praktijksimulaties met acteur

Aanbod
De training gespreksvaardigheden en communicatie duurt een of twee dagen. Programma op maat. Niveau MBO-HBO.

Meer informatie
Vul voor meer informatie over de training gespreksvaardigheden en communicatie of het aanvragen van een vrijblijvende offerte het contactformulier op deze pagina in, of bel 040-3685068.

Scholing door professionals. Klantgericht, deskundig maatwerk. Training en Coaching Bureau, Croan Consult.