Fysieke weerbaarheidstraining | Training Fysieke Weerbaarheid

Wat doe je op het moment dat iemand je fysiek aanvalt? Hoe zorg je voor je eigen veiligheid als iemand dreigend op je af komt lopen? Wat doe je als je wordt aangevallen? Hoe kom je los als je vastgepakt wordt? Wat kan en mag je doen en hoe verdedig je jezelf? Je veiligheid staat voorop in deze training fysieke weerbaarheid.

Doel

Preventief fysieke agressie voorkomen door:

  • Bewustwording van dreiging en risico‚Äôs
  • Adequaat en effectief preventief gedrag vertonen
  • Bewustwording van eigen (non-verbale) lichaamstaal
  • Verbaal grenzen te stellen

Jezelf verdedigen en beschermen in geval van fysiek geweld, door middel van:

  • Eigen spanning onder controle houden
  • Zeer effectieve technieken toe te passen

Inhoud

De fysieke weerbaarheidstraining omvat de volgende onderdelen:

  • Wetgeving rondom noodweer en noodweerexces.
  • Keuzes en instrumenten om te zetten: negeren, weglopen, afleiden, loskomen, fysiek verdedigen.
  • Praktisch: hoe kan je jezelf verdedigen: afweertechnieken, loskomen uit grepen, afleiden, vluchttechnieken.
  • Spanningscontrole
  • Veilige afstand hanteren
  • Praktische tips

Aanbod

Programma voor de fysieke weerbaarheidstraining wordt op maat gemaakt. MBO/ HBO/ WO niveau.

Meer informatie

Voor meer informatie over de fysieke weerbaarheidstraining/ training fysieke weerbaarheid, of het aanvragen van een vrijblijvende offerte, kunt u het contactformulier op deze pagina invullen, of belt u met 040-3685068.

Scholing door professionals. Klantgericht, deskundig maatwerk. Training en Coaching Bureau, Croan Consult.